Stor anmeldelse af jazz kunstnere

27 februar 2013 admin
image

Jeg havde faktisk ikke hørt noget om serveringsteater, før at jeg selv var ude til min søsters egen fødselsdag sidste måned. Og her fik jeg en oplevelse for livet. For da samtlige 45 deltagere var samlet, og vi havde sat os og hyggede os over en lækker anretning, begyndte den ene tjener, sådan at skrue helt op for noget Jazz musik. Hun hoppede rundt omkring og dansede så samtlige deltagere kiggede på hende. Og efter Omkring 5 minutters tid med denne dans og høj Jazz, så kiggede hun på os andre, skruede ned for alt den specielle musik, og hun kom over og spurgte så om vi mon manglede noget. Og uden hovedhoved at høre vores svar så gik hun direkte tilbage til deres køkken. Sådan kørte det faktisk i hele to timers tid. Alle tjenerne blev faktisk mere underlige, og de var alle vilde med jazz. Og den ene tjener virkede fuld, og startede på at holde en tale for min søde veninde, selvom han ikke kendte hende. Og en af disse andre tjenere satte sig bare ned lige ved vores bord, og startede på at made min søde venindes mor, samtidig med at han sang med på jazz numret, der spillede på anlægget.

I starten så synes vi at det faktisk var en ret underlig opførelse, som tjenerne gik rundt og havde. Og det blev bare mere og mere bizart. For jeg kan erindre hvordan at vi mente at det var mærkeligt, at der var en jazz CD I ANLÆGET. For dette er overhoved ikke noget, som min søde veninde lytter til. Til sidst så afslørede de hvordan at det hele bare var et serveringsteater, og sluttede af med sådan et flot musiknummer hvor de dansede og sang. Og det er da en genial opfindelse med sådan noget serveringsteater, og jeg er faktisk lidt ked af hvordan at jeg ikke kendte serveringsteater før. For så havde jeg sikkert overrasket mine egne gæster, med helt samme oplevelse, dengang jeg afholdte min egen fødselsdag for omkring tre måneder tilbage.

Men jeg var senere inde for at læse lidt om dette inde på internettet, og jeg faktisk fandt ud af hvordan at det tilsydeladende er et ganske velkendte fænomen. Specielt i andre lande, bruger man ofte serveringsteater til rigtig mange arrangementer. Min venindes fødselsdag er da også en sjov fest, som jeg sent vil kunne glemme igen. Men jeg kunne faktisk dog godt lige have været foruden alt jazz musikken, det har aldrig helt været mig. Men jeg hyggede mig jo gevaldigt, og jeg synes at det faktisk var en meget original form for underholdning. Og ofte så ser man jo bare hvordan at et familiemedlem har lavet en sang, som alle i selskabet så skal kæmpe sig igennem. Halvdelen af dem kender jo ikke sangen, og resten af dem synes at det er alt for pinligt sådan at sjunge højt. Og så er der jo den kendte tale, der altid kommer fra et familiemedlem, alt for sent på aftenen, som også har indtaget lidt for mange af de våde varer, men som er til kæmpe underholdning for alle andre i selskabet. Det er måske ikke lige den slags hylesttale, som man selv som en fødselar ønsker at der nu vil blive afholdt for en. Men jeg har faktisk allerede nu planlagt en ganske betragtelig fest, hvor jeg selv vil gøre brug af serveringsteater. Men jeg vil natuligvis ikke hyre dem som tjenere, fordi så lugter mine gæster sikkert lunten ganske hurtigt. Men jeg vil hyre dem alle som mine gæster, og forklare mine ”rigtige” deltagere hvordan at de faktisk er en stort del af min egen familie, som jeg nu ikke har kunne se i lang tid efterhånden. Og det skal der sikkert nok komme en masse sjov ud af, tror jeg. Det bliver dog nok uden alt denne larmende jazz musik.

Flere Nyheder