Email marketing er faktisk ikke noget nyt

By:

Eller, det vil sige, den måde, man laver målrettet email marketing på nu om dage er måske mere systematiseret og målrettet, end det har været hidtil, men grundprincippet i at sende mails ud til dem, der kunne være interesseret i ens stof.

Derfor vil vi lige prøve at komme med en lille sammenligning af, hvordan man gjorde den slags i “gamle dage”, hvis man kan kalde det det, og så sammenligne det med, hvordan man gør det nu.

Dog vil vi ikke komme ind på reglerne angående marketing med email, der har ændret sig gennem tiden, da det er en artikel for sig.

Man kunne lidt i gamle dage sammenligne email marketing med at sende nyhedsbreve ud eller direkte bare sende opfølgende mails, fordi nogle mennesker havde valgt at købe noget fra ens hjemmeside, hvoraf man så havde vedkommendes email og kunne spamme dem til.

Som sagt er der kommet mere skærpede regler om den slags, men det kan du læse dig til andre steder.

Man satte ikke den store lid til, at der ville komme så meget ud af de mails, da marketings-delen stadig foregår på andre fronter end lige det digitale.

Så rykkede verden sig, folk gik online, og deres opmærksomhed blev mere og mere flygtig, men samtidig ville de have kvalitet.

Derfor laver man nu om dage email marketing ved at sende mails ud med jævne mellemrum, der hverken skal virke for ofte eller for sjældent, så folk glemmer en.

Og der skal være noget indhold og værdi i den mail, der helst ikke skal minde om ens salgsmail eller opfordring til at handle i ens virksomhed.

Men samtidig skal der være en såkaldt call to action-knap helst til slut i artiklen, der spiller på nogle parametre, som gerne skal få folk til at handle hos en alligevel.

Man kan kalde det skjult reklame, men hvis det virker, er der jo ingen problemer i det, men det kan, som det også kan lyde som, være nødvendigt at alliere sig med en email marketing ekspert.